Friday, June 12, 2020

RINDU YANG PELBAGAI

Aku teringat seorang adik ni. Dia agak muda dari ku selang beberapa tahun. Bagiku memang ku anggap seperti adik tapi ada masanya ku hormati dia seperti abang. Sebab tutur katanya sangat teratur dan aku mudah memahami..memang aku akui, aku selesa sangat dengan dia.
.
Ntah kenapa dalam perasaan aku agak terganggu sekarang aku terus teringat kata-kata dan nasihatnya. Walaupun aku menganggap dia hanya menggunakan aku untuk tujuan kehendaknya tapi aku still boleh terima nasihat-nasihatnya.
.
Hati aku jadi sayu sangat. Ya, memang hatiku mudah tersentuh. Pada mulanya memang aku berniat menjauhkan diri darinya tapi ada masa ingatan terhadap dia muncul. Aku tak minta pun dan aku gigih untuk melupakan dia. Aku tak mengenalinya dan tak ingin pun mengenalinya lebih lanjut sebab aku sangat berhati-hati sekarang untuk aku bercerita perihal tentang masalah aku. Tapi dengan dia aku macam terpukau, senang-senang je aku berkongsi rasa dengan dia. Damn.. kenapa aku rindu budak tu.
.
Tapi bagi ku dia seorang yang jujur dan lurus. Hahaha sweet kan? Biasa lah adik-adik.Ya, aku memang suka manjakan sesiapa esp adik-adikku. Semua manja kededek dengan aku esp adik bongsu. Dia memang suka sangat nak cium ketiak aku dan ayah aku. Katanya wangi. hahaha..Dan aku memang suka sangat gosok kepala adik-adik ku sebagaimana ayah suka menggosokkan tangannya atas kepala kami. Rasa dilindungi dan disayangi.
.
Hmmm.. ayah. Ya, Aku still bertuah mempunyai seorang ayah yang penyayang dan sentiasa ada untuk kami. Tapi takkan aku nak cerita masalah aku dengan ayah kot. Agak-agaklah kan. Mana aku nak letak air muka aku yang selama ini dipandang tinggi oleh keluargaku.
.
Rindu arwah mak. Mak seorang isteri yang sangat baik dan ayah sendiri lafazkannya depan kami ketika mak pergi. Ayah kata, ayah redha atas mak sebagai isteri yang sangat solehah. Mak sangat sayangkan ayah dan aku tak pernah dengar sekalipun mak meninggi kan suara dengan ayah. Berbeza dengan aku lantang bersuara kalau berhujah. hahaha.
.
Ironinya.. siapa sangka mak pergi dahulu dan meninggalkan amanat yang kami telah tunaikan. Amanah mak untuk mengahwinkan ayah dengan ummi.
.
Besar kan kasih sayang mak pada ayah. Aku pun nak begitu juga. menyayangi suami sepenuh hati melayani seperti raja dan ingin disayangi seperti permaisuri. Tapi hanya angan-angan. Aku pun tak berharap.
.
Huh.. baru aku teringat ntah berapa lama yer aku tak menjamah nasi. hanya sedikit lauk yang ku sentuh, biskut dan air sahaja.
.
ni semua gara-gara orang khianat dengan no hp aku tu. Selama 2 minggu hidup aku huru hara. memang mangkuk hayun betul lah yang pedajal aku tu.

YOU ARE THE REASON

There goes my heart beating
'Cause you are the reason
I'm losing my sleep
Please come back now
And there goes my mind racing
And you are the reason
That I'm still breathing
I'm hopeless now

I'd climb every mountain
And swim every ocean
Just to be with you
And fix what I've broken
Oh, 'cause I need you to see
That you are the reason

There goes my hands shaking
And you are the reason
My heart keeps bleeding
I need you now
If I could turn back the clock
I'd make sure the light defeated the dark
I'd spend every hour of every day
Keeping you safe

No comments:

Mencintai Mu

الّلهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ حُبَّكَ وَحُبَّ مَنْ يُحِبُّكَ وَالْأَعْمَالَ الّذِي يُبَلِّغُنِى حُبَّكَ . “Ya Allah, aku memohon kecintaan-Mu,...