Friday, June 12, 2020

SABARLAH DUHAI HATI

Baru tadi aku betul-betul hilang sabar. Aku menjerit sekuat hati. Adrenaline rush semakin laju mengalir ke seluruh tubuhku. Kali ni benar-benar melampau. Kau datang rumah aku biarpun aku dah larang. Kau ceroboh masuk ke rumah ku. Bila masa kau ada kunci pendua pun aku tak tahu. Kau pandai manipulate aku.
.
Mujur aku tadi kunci bilik membatu dalam bilik sendirian. Cukup lah kau beri tekanan dalam otak aku. dalam dua minggu ni macam-macam ujian aku lalui. Tapi kau mana? kerja kau mengutuk aku mengeji aku seolah-olah itu salah aku punca dari aku.
.
Bila aku ceritakan pada kau ketika aku depress sebab nombor tel aku orang khianat, kau hanya ketawakan aku dan anggap itu perkara biasa. Bila aku marah kau kata aku masuk dalam group lucah. Jahat-jahat aku, aku bukan jenis macam tu. Ikut kau je untuk tuduh dan hina aku. Kau anggap aku kaki layan jantan. Kau tuduh aku pelacur. Bila masa aku layan jantan. Kerja aku hanya berkerja sahaja dan sibukkan diri.
.
Dulu macam-macam aku buat untuk jaga hati kau. Kau bergaya di kelilingi wanita seksi. Aku cuba menjadi seperti mereka supaya aku kekal hebat di mata kau. Aku cantikkan diri aku. Aku jaga penampilan ku supaya kau bangga keluar bersama ku.Aku berusaha keras supaya aku setanding berdiri dan berjalan denganmu. Aku buat segalanya dengan terbaik dan aku berjaya mengubah penampilanku. Tapi kau tak hargai apa yang aku lakukan untuk kau. Kau tuduh aku berselingkuh di belakang kau. Kau tuduh aku skandal dengan ustaz di tempat kerja aku. Kau cabar aku.. cari lelaki ustaz dan berkahwin dengan ustaz. 
.
Keji sungguh tomahan kau. Kau downgrade aku. Kau takut-takutkan aku dengan mengatakan takkan ada lelaki inginkan aku sebab aku gila. Kau tau tak kau hanya buat aku menangis. Manusia toxic macam kau hanya buat aku bersedih. Buat aku rasa rendah diri.
.
Silap besar aku pernah cerita pada kau masalah aku
.
Kali ni memang kau melampau. Kau dah hina aku macam-macam tapi kenapa kau cari aku lagi kenapa kau paksa aku untuk terima kau. Aku dah tawar hati.
.
Suicide.. makan ubat overdose. bodoh kan aku. Kenapa aku sampai terpikir tahap ini? Walaupun derita dalam dunia ini aku tak mahu derita dalam dunia seterusnya...

arghhh come on babe... come on.. love urself. tarik nafas lepas tarik nafas dan lepas... Kau kena sayang diri kau walaupun tiada siapa yang menyayangi kau.

Sabarlah duhai hati..

tidur... tidurlah puas-puas agar bila aku bangun nanti semuanya kembali indah.

SURRENDER

We let the waters rise
We drifted to survive
I needed you to stay
But I let you drift away
My love, where are you?
My love, where are you?
Whenever you're ready, can we surrender?
Whenever you're ready, can we surrender?
Can we surrender?
Can we surrender?
Can we surrender?
Can we surrender?
Can we surrender?
I surrender
I surrender
No one will win this time
I just want you back
I'm running to your side
Flying my white flag, my white flag
Whenever


No comments:

Mencintai Mu

الّلهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ حُبَّكَ وَحُبَّ مَنْ يُحِبُّكَ وَالْأَعْمَالَ الّذِي يُبَلِّغُنِى حُبَّكَ . “Ya Allah, aku memohon kecintaan-Mu,...